pondělí 15. září 2014

Chmele po roce aneb Chmele Ročov 2014

Zdravím!

Zítra to bude týden, co jsem se vrátila z letní chmelové brigády. Vloni jsem taky psala článek (ZDE), ale letos už jsem o něco zkušenější a tak jsem se rozhodla, že udělám článek pokračovací.

Tomův nádherný výtvor z drátků :-)





Letos jsme odjížděli dříve než loni a to asi o 5 dní. Oproti loňsku bylo málo traktoristů, takže se stávalo, že jsme čekali na kupu už i první dny. Mě to teda docela otravovalo, protože mi to pomaleji utíkalo. Počasí taky nic moc - pršelo častěji (oproti loňsku). Na česačce jsem sice pod střechou, ale i tak musíte mít gumáky a pláštěnku a hlavně máte ihned mokré rukavice a je v nich pak zima. Další poznatky bych asi shrnula do bodů jako vloni:

  • Pracovali jsme celkem 20 dní + 2dny příjezd a odjezd.
  •  Neberte si na chmel matující krém na obličej!!! Po asi 4 dnech mě začal strašně štípat obličej - nojo, můj matující krém v kombinaci s alkoholovou pleťovou vodou asi není dobrá kombinace do takového prašného prostředí. Pleť jsem měla jako stařenka. Tak jsem si ji začala čistit odličovačem a mazat krémem co jsem měla s sebou na tělo. :-) Po asi třech dnech se všechno vrátilo do normálu.
  • Moje nehty jsou absolutně zničené. Pro člověka, který si nehty pěstuje, to může být docela rána, tak, jako pro mě. Snad se brzy vzpamatujou. :-)))
  • Letos jsem si vzala s sebou 1000 s tím, že vloni jsem utratila 1500 a letos prostě utratím jenom ten 1000!!! Omyl. Do příštího roku jsem se poučila.:-D
  • Zjistili jsme, že o toaleťák můžeme žádat vždy u vedoucího (nemusíme ho kupovat). :-) 
  • Jídlo stálo zase 40 Kč / den / 5 jídel denně, ale oproti loňsku mi chutnalo o něco méně. Opět mám dost knedlíků a UHO omáčky na měsíc dopředu.
  • Po odečtení stravy (840 Kč) jsme si vydělali na naší česačce cca 11700 Kč.
  • Příští rok by se sklizeň měla protáhnout o další 2-3 dny - plánují rozšiřovat chmelnice.
  • Letos jsem byla i na odpadu a kupodivu se mi tam dýchalo lépe než na válečkách č. 1.
  • Opět kašlu jak tuberák.:-D
  • Opravili střechu, takže už nám neteče do pokoje - paráda!!!:-)
  • S vylepšovákem Vám sprcha teče celou dobu sprchování.:-)
  • Ne vše, co se na chmelu dozvíte, je pravda.
  • Na dočesnou jsme dostali pivenky letos za 60 Kč, které musíte utratit do 11.
Naše česačka č. 2



Ostatní poznatky jsou, řekla bych, stejné, jako vloni. Je pravda, že letos už to byla opravdu dlouhá doba, vlastně měsíc bez týdne, co jsme tam byli a jsem docela zvědavá na ten příští rok. Délka sklizně ale opravdu záleží na velkém množství různých faktorů, takže kdoví, jak to bude. Příští rok je také posledním rokem, kdy budu moci takhle jet, protože agentura bere hlavně studenty. Chmel je každopádně místo, kde máte možnost poznat spoustu nových lidí a z některých se mohou stát i blízcí přátelé. Většina lidí, co jsou přes agenturu jsou z Ostravy a okolí, proto není problém se s nimi vídat častěji během roku.



Závěrem pár fotek a také bych chtěla ještě jednou poděkovat všem z česačky č. 2 za nádherné chvíle (pracovní i nepracovní), za tunu smíchu a dobré nálady... bylo to opravdu skvělé i přes pár chmurných chvil a těším se na Vás příští rok! :-) A možná že se uvidíme ještě dřív.:-)


Velká a malá kupa :-)

Zde jíme


Sušárna chmele


Odpad

 Náš stroj Ferda :-)

Je třeba dodržovat pitný režim, válečky č. 1 :-)



Dolní Ročov

I takové dobrůtky si jíme na česačce díky naší pytlařce Renušce :-)

Hymna chmelů

S Marťou a Renuškou


Naše parta :-)

Občas i prší

I my jsme si zkusily jaké to je být na pytlích :-)

 S Martinkou, se kterou se známe už 10 let :-)

Tohle jsme sklízeli :-)

Plnění žoků usušeným chmelem na sušárně

Náš poslední letošní štok a celá česačka č. 2 :-) Tom, Marťa, Olí, Marťa, Honza, Moje maličkost, Tom, Alí, Renuš a Zuzka

Mňamiii


Účes Marti na dočesnou :-) Jednoduchý, rychlý, efektní :-)

Pokoj :-)

Smutné a prázdné chmelnice při odjezdu. A proč smutné? Jak řekl D.: Nojo, to je tak, když do něčeho člověk dá hodně úsilí.


A co Vy - jezdíte také na chmel? Stránky agentury ZDE.

Katy

2 komentáře:

  1. Par oprav:
    1. To jedlo nema chut tak nemoze chutit
    2. Cesacka zarobila dost malo, pytle mali 14tisic v mojom pripade
    3. Zpratalo sa 700ton chmelu co je len o 150viac ako minuly (na pytloch mame zaznamy takze som to pocital)
    4. Pivenky sa utracaju az do polnoci a niekedy aj po nej ak mas stastie ;)

    Pre mna to boli siedme chmele a buduci rok som spat ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 1) :-D
      2) Jestli myslíš pytle jako že jsi vozil pytle do sušárny tak to vím, že jste měli víc:-)
      3) podle toho co bylo napsané na nástěnce vloni to bylo 700 a letos 1000, ale je dost možné, že tam měli chybu a navíc je pravda, že někteří pytle neváží, to mi při psaní článku nedošlo :-)))
      4) Když jsem byla pro víno na dočesné upozornila mne paní u baru, že to není do 12 ale do 11, že vloni to šéfka taky chtěla před 12 a pak byli lidi, kteří to už nemohli utratit - vím, že nám Tom říká že do 12.:-)

      7mé chmele?:-) Tyjo, tak to je hodně let...:-)

      Vymazat

Autorská práva

Všechny mé fotografie, text, videa a celý obsah blogu je chráněn autorským právem. Obsah blogu nemůže být žádným způsobem použit nebo kopírován bez mého souhlasu. Totmujsvet ©2012-2014
All of my photographs and the blog content are copyrighted and all rights reserved. They may not be used or reproduced in any way without my explicit permission. Totmujsvet ©2012-2014