pátek 5. dubna 2013

Jsi ta nejskvělejší blogerka na světě!

Zdravím.

Ano dneska s tečkou a ne s vykřičníkem nebo s čárkou. Tento článek jsem se rozhodla napsat z náhlého popudu. Je 22:50. Takže tedy začnu.

Dneska jsem se odpojila od kanálu jedné z českých blogerek. Nebudu psát které. Každopádně proč?
Napíšu to obecně. Nevím, zda jste si všimli, ale v poslední době je dost komentované téma "velmi mladé youtuberky či blogerky". Každý píše, jak je to hrozné, když Vás desetiletá slečna poučuje jak udělat to a jak se nalíčit abyste sbalili kluka a podobně. Všichni (skoro) se tomu smějí a říkají, popř. píší, jak je to trapné a kdesicosi. Sdílejí taková videa na facebooky blogerek s tím že "mají konkurenci". Následně se přidají ostatní holky a začne přesně to co jsem psala o pár řádků výše. Každý se akorát do mladé dívky ve videu naváží. Aniž by se na to video třeba podíval (tohle je u českého obecenstva klasika - komentují aniž by se na to podívali nebo si přečetli doprovodný článek). Stupeň dvě je pak "Ty jsi stejně ta nejlepší blogerka, Tobě se nikdo nerovná" a blábláblá. Ale to, že takhle bude reagovat blogerka, která má u nás jméno a která je dospělá žena - to bych nečekala. Tohle mne fakt dostalo.
Jsem snad jediná, kdo přemýšlí nad tím, nebo koho aspoň napadlo že ta dnešní mladá generace je hlavně výsledkem výchovy rodičů? Přeci jen, výchova je opravdu důležitá. Je to stěžejní bod jak se bude dítě v budoucnu chovat. Všude slyšíme: "Dnešní mladé děti si dovolí cokoliv ke komukoliv. Neznají hranice." A já se ptám: "Jak je mají znát, když jim o nich doma nic neříkají a doma také žádné nemají?" Podle mne rodiče neučí děti aby si vážili věcí. Jak hmotných tak duchovních. Děti otráveně říkají: "Jéžiš, zase jedeme k moři!" Vidí akorát to moře, nevidí to, že můžou trávit čas s rodiči. Chápu to, jsou to děti. Kdo by chtěl zvláště v pubertálním věku být pořád s rodiči. Ale něco jiného je když dostanou mobil č. 1 v 8mi letech, do 15ti mají dalších 5 mobilů. Ztratls´ mobil? No a! Koupíme nový! A támhle Ti koupíme tablet a támhle notebook. Nedivím se, že dětem pak přijde normální prostě něco takového dostat. A proč ne? Klidně! Když na to prostě máte, chápu, že to dítěti dopřejete. To ano. Já bych to také svému dítěti dopřála. Ale měli bychom děti naučit si těch věcí vážit.
Místo toho ,aby rodiče brali děti např. na výstavy, na výlety, zaplavat si v létě na přehradu... strčí jim do ruky noťas, webcu, tablet a "hraj si!" Nevím jak Vy, ale já si teda všimla, že se vývoj dívek posunuje kamsi dopředu. Všechno je najednou dřív. První kluk, první pusa. No a s tím přichází i dřívější zájem o to "vypadat dobře". A tady přichází na řadu opět rodiče. Moje mamka by mne rozhodně nenechala (a ani mou sestru) chodit do základní školy nalíčená se vším všady (makeup, pudr, stíny, řasenka, tužka, tvářenka...). No a pak tu jsou jiní rodiče, kterým to je prostě jedno. Nezajímá je to. No a tak taková holčina prostě vezme a po něčím vzoru začne natáčet videa. A je velmi smutné, že se na to každý z druhé strany obrazovky dívá posměšně a řekne si "jéžiš, to je kráva".
A co se týká slov a výrazů. Každý máme svoje. Někdo říká prostě ztratit a někdo rozblendit. Mě osobně třeba více vyhovuje to první, ale to přece neznamená, že kvůli toho budu tu druhou blogerku nenávidět! Stejně tak - jedna blogerka si stále nezjišťuje výslovnost cizích slov. Že vysloví špatně značku to bych ještě pochopila. Ale že řekne "pretty pastels" přesně tak jak to leží a běží třeba mě osobně přijde fakt neprofesionální. Ale také ji přece kvůli toho neukamenuju.... zkrátka ať si každý používá kdo chce co chce. Když mi to tolik vadí tak to jednoduše vypnu a je to. :) Od každé blogerky si vezmu něco.

No, co jsem tím vlastně chtěla říct...??? Zkuste se někdy na věci podívat z té druhé strany. 
Je správné si myslet že chování dnešních mladých lidí je jen jejich vina a že za to mohou oni?...
Jak to vidíte Vy?
Katy

P.S. Článek jsem psala tak jak mě napadaly myšlenky. A také budu doufat, že budu dobrý rodič.:)

4 komentáře:

  1. Ahoj Katy. Tento článek je velmi výstižný a velmi trefný.
    Trochu jsi sice odešla od tématu blogování k rodičovství, ale dneska vše se vším souvisí.
    Já říkám pořád, že hlavní slovo mají rodiče. Bohužel, když to srovnám s dřívější dobou, velký vliv mají dnes média a tak mají rodiče mnohem těžší roli.
    Je ale fakt, že bych řekla, že v dnešním rychlém a hektickém světě je to tak 80 procemtům rodičů jedno.
    No, na toto téma jsem již diskutovala s mnoha lidmi a mnohokrát, takže tady jen takové malé shrnutí. Tvé člínky se mi moc líbí, jen tak dál.
    Markéta

    P.S. nevím, jestli budeš dobrý rodič, to se ukáže až časem, ale myslím si, že máš na rodičovství správný náhled a to je velmi dobrá cesta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Markéto, děkuji za moc hezký komentář!:) Jsem ráda že se články líbí.

      Vymazat
  2. Ja teda nevim, ale me je 24 a to ze toci 10leté slecny videa o kosmetice(cetla jsem na blogu jedne slecny jak si delaji srandu z toho ze slecna zpiva a tancuje na YT to mi pripada jako ubohost) me vubec nevadi, proc by melo.Jediny na co by si meli holky dt pozor aby moc nezverejnovali svoje udaje,nikdy nevi kdo se na ne diva. Je to lepsi nez aby se chytli nejake blbe particky, denne chodim okolo zakladky a to ze tam kouri pomalu prvnaci nikomu nevadi.Rodice za to muzou do jiste miry, ale musi brat v uvahu to ze je chaoticka doba a lidi se snazi pracovat aby mohli deckam doprat co nejvic.. sama mam mladsiho bratra(10let) a vim jaky to je kdyz potrebuje mobil nebo neco novyho do pc, nebo treba tabet. Co vim od nej ze skoly tak decka se tam posmivaji jinym ze treba nemaji tablet nebo ze chodi v bunde po starsim brachovi, takze u nas nehrozi ze bych mu mohla dat muj stary mobil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Leni, přesně tak. Úplně souhlasím. Jezdila jsem kdysi na tábor a dokonce i tam se kluk posmíval mé sestře že má staré věc po mě. Na táboře.... je to opravdu škoda, že se děti takhle chovají. Ale to bude vždycky. Kdyby děti nosily ve škole uniformy (pro které např, jsem) tak stejnak se budou rozlišovat na ty co mají svou koupenou a na ty co ji mají jenom půjčenou. Vždycky si něco najdou.:) A s těmi osobními údaji souhlasím také.:)

      Vymazat

Autorská práva

Všechny mé fotografie, text, videa a celý obsah blogu je chráněn autorským právem. Obsah blogu nemůže být žádným způsobem použit nebo kopírován bez mého souhlasu. Totmujsvet ©2012-2014
All of my photographs and the blog content are copyrighted and all rights reserved. They may not be used or reproduced in any way without my explicit permission. Totmujsvet ©2012-2014