pátek 2. srpna 2013

Fotoreport: Dovolená 2013

Tak Vás zase po dlouhé době zdravím!!!

V neděli to bude týden co jsme se s přítelem vrátili z dovolené. Tentokrát nám vyšlo prostě krásné a teplé počasí. To si ovšem vybralo daň na houbách, takže jsme donesli jenom jeden plný košík a pak už bylo tak sucho že nic nerostlo. Nojo, jak se říká: něco za něco. Letos máme výrazně méně fotek, ale zato jsme si užívali každý moment. Zapomněla jsem si doma sluneční brýle a kartáček na zuby (to už je klasika). Kartáček jsme koupili, brýle ne. Navštívili jsme spoustu krásných míst. Pivaře určitě nadchne cena piva - velké pivo např. Chotěboř 13tka tu stojí 23 Kč. 11tka stála myslím 18Kč. Mají tu taky všude točenou žlutou limonádu. Celkově ty ceny se hodně liší. Ale to jsme ve vesnici. Stačí zajet do Litomyšle nebo Poličky na oběd a už je to trošku dražší. Pořád to ale není tak jako u nás. Musím říct, že toto místo je opravdu ideální na dovolenou. Všude okolo příroda, míst na výlety je tu do aleluja. A i když je velký hic tak to pořád není tak hrozné jako v betonovém ráji Ostravě (Havířově).  Taky jsem si zašla v Poličce ke kadeřnici. Nechala jsem si vzadu ostříhat konečky a po bocích sestříhat. Platila jsem 80 Kč. U nás téměř nemožné.:) Co mne trošku mrzelo byla pole plná řepky olejky. Tam kde bývala vloni kukuřice nebo obilí byla letos řepka olejka. Nejhorší na tom je, že místo toho abychom si pěstovali něco na jídlo, pěstujeme tohle na benzín. Pak jsme ale šli na limo a tam jsem četla článek že tomu má být konec, protože se chystají nové zákony a ty řepku olejku znevýhodní. Tak uvidíme.
Tak se tedy vrhnu do komentování fotek. Jako vloni volím fotoreport, ne video.:)

No není to nádherný hřib?:)



Grilovali jsme. Toto je kuřecí maso naložené v trošce oleje smíchaném s hořčicí a sojovou omáčkou. Do toho jsem nakonec nakrájela cibuli na kolečka a česnek. Výsledek je naprosto boží, maso je křehké a šťavnaté. Také jsem letos zkusila svůj první hovězí steak. 

Na zahradě je spousta kytiček.


Prodejnu se speciálními etiketami coca-col jsme brali útokem:))) Katka naštěstí ještě byla, i když teda já moc nemám ráda, když mi tak někdo říká.

Ale Jakub už bohužel nebyl. Našli jsme aspoň větší verzi miláčka.

Zámek v Litomyšli. Letos jsme se byli jenom projít kolem, protože uvnitř jsme byli před dvěma lety. Ale i kdybychom tam chtěli tak zrovna tento den měli zavřeno. Chtěli jsme se jít podívat za zámek, ale tam je to bohužel z důvodu rozsáhlých oprav uzavřeno (již druhým rokem myslím). Celkově v Litomyšli opravují myslím přes 10 historických objektů. Až to bude hotové bude to moc pěkné.



A ano, tadyta fotka nesmí chybět. Fotím se tu vždy. Tohle jsou klášterní zahrady. Je to tam moc pěkné, můžete si tam dát kafe nebo zmrzku (i víno, cokoli chcete). Je tam úžasná tráva - moc dobře se po ní chodí bosky. Tyto sochy máme i u nás před školou  v Ostravě a plánuji se s tímto pánem vyfotit i tam.:)))





V Cafe 69 na náměstí v Litomyšli jsme si dali: já ledové kafe

A Jakub horké maliny. Byly naprosto boží!

V jednom krásném horkém dni jsme se vydali za rodinou od Jakuba do vesnice vzdálené pěšky asi 16 km ... šli jsme to  4 hodiny a výsledek byla má spálená ruka od rukávu dolů, pravá část krku a taky opálené kraťasy.... ale hlavní byl ten super pocit!!!

Myslela jsem, že fotí jenom od pasu nahoru.:-D A taky jsem četla, že se produkce máku u nás rozvíjí a že máme jedny z nejkvalitnějších máků vůbec.

Toto jsou minerální kamínky do vodní dýmky. Musím říct, je to (aspoň pro nás) daleko lepší varianta. Chuť je 100% lepší a hlavně tam nejsou škodliviny z tabáku.

Malý táborák v grilu.

V Poličce jsme už vloni objevili skvělou kavárnu spojenou s pralinkárnou. Mají tam nejen úžasné poháry ale i čokoládu a dorty. Mohu jedině doporučit!!!


V Sebranicích teče potok a u potoka je běžně k vidění tohle. Jsou to kolikrát desítky motýlů, kteří takhle chodí pít. Tohle jsem teda viděla poprvé v životě. Nádhera!

U Potoka je docela dost kachen. Tahle měla 11 mladých. Tady už jsou větší, ale musím říct, že za ty dva týdny opravdu porostli z nezabarvených kuliček do krásně zbarvených skoro dospělých jedinců. Ale i přesto je matka kachna pořád hlídala a vždy mě zastrašovala. Zrovna tato měla jedno netypicky zbarvené světle hnědé mládě. Jinak jsme chodili krmit kachny na místní hasičskou vodní nádrž, kde mají i ryby. Celkem jsme napočítali 3 matky kachny s mláďaty.



Jakub mi pomáhal s taškama.:))

 Jedno sousedé tu mají husy. Šli jsme si takhle do obchodu a zrovna je šel pán plavit. Bylo to super, taky jsem to viděla poprvé, jak ony za ním šly k tomu potoku, jedna za druhou.:))) Pro holku z města zážitek.:)

 Chalupa pod námi. Ta naše vypadá podobně. Vlastně stylově je stejná, jen stavbou je jiná.

Zkratkou k chaloupce.:)

To jsme šli na hřiby.



V Potštejně. Výlet tam mohu jedině doporučit. Dokonce tam je i obrovská louka - tábořiště. Je tam zámek, hrad, řeka ve které se dá koupat. A nádherná příroda všude kolem!

Kubova teta má chovnou stanici kolií dlouhosrstých. Tohle je zrovna Blond Cheyenne Ever After. Prostě Šajen.:))) Kdybyste se chtěli kouknout na jejich stránky (chov), koukněte ZDE.

Výhled z Polomi.

V Tábořišti v Potštejně si můžete "ustájit" i koně.:)

Tadyten motýl na zahradě mi prostě přímo pózoval a tak si zaslouží sem dát všechny jeho fotky!




Tento úplněk byl velikýýýý!

 Mimo jiné věci Jakub našel ve stodole tohle. A rozhodl se to všechno natřít nanovo. Aby to tam dále nerezivělo a netrouchnivělo.

Trochu jsme i pracovali:)

Ratatouille podle časopisu svět ženy. Akorát já místo ryby dala kuřecí maso. Bylo to naprosto vynikající!

 A tak už vypadal výsledek. Na cepu je dokonce krásným písmem  vyryté věnování - Pro Rozárku.

Informační cedule ve vesnici. Slepýše potkáváme na zahradě téměř denně.

 Kostel v Sebranicích.

Památník a zároveň nejkratší kolej vůbec mezi Sebranicemi a Lubnou.





 Na procházce k "zapomenuté" lavičce.

Země byla naprosto vyprahlá.

Pohled z lavičky. Nikdo nikde není. Nádherné to místo.

A zde samotná lavička.

 Voda s citronem vždycky osvěží!

Tak takhle nějak vypadala naše dovolená. A co ta Vaše? Dáváte přednost tuzemsku nebo jezdíte do zahraničí? A kde jste byli?

Krásný den,
Katy

2 komentáře:

  1. Krásné fotky, uplně mi to připomnělo, když jsem tam byla :)
    Je super, že jste si to užili :D :).

    Já vždycky zapomínám deodorant, takže si musím vždycky nějaký pořídit :D Nevím proč, vždycky ho zapomenu dát do tašky :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deodorant? Tyyyjo tak ten bych zase já nezapomněla, ale každý máme to svoje=D=D

      Vymazat

Autorská práva

Všechny mé fotografie, text, videa a celý obsah blogu je chráněn autorským právem. Obsah blogu nemůže být žádným způsobem použit nebo kopírován bez mého souhlasu. Totmujsvet ©2012-2014
All of my photographs and the blog content are copyrighted and all rights reserved. They may not be used or reproduced in any way without my explicit permission. Totmujsvet ©2012-2014